mandag den 3. februar 2014

Whoopie Pies ~ nu hvor der var Superbowl..

Football Whoopie Pie

JA, Superbowl var over os. Eller i hvert fald over Amerikanerne i nat. Dertil havde jeg fundet frem til denne meget passende dessert..

På trods af at jeg ikke er den store NFL-fan, blev dette mit bidrag til en god aften/nat. Og den faldt umiddelbart i god smag :)

Selvom Superbowl er over, vil jeg mene at man stadig kan laves disse lækre små chokolade tærter! 

Opskriften stammer fra:  http://www.partybluprintsblog.com/the-menu/dessert/football-whoopie-pies/?crlt.pid=camp.qv3UKfkomvEJ 

Kagerne:
6 spsk smør
2,5 dl sukker
1 æg
2,5 dl mælk
5 spsk kakao
5,6 dl mel
1/2 tsk bagepulver
1 tsk natron
2 tsk vanilje
1/2 tsk salt

Cream:
110 g smør
10 dl flormelis
1 tsk vanilje
340 g flødeost neutral

Man tager...

Tænd ovnen på 180 grader.

Rør smør og sukker sammen og tilsæt æg og vanilje.Rør det godt sammen.

I en anden skål bland mel, kakao, salt og natron sammen, og vend det langsomt i smørblandingen. Tilsæt mælk undervejs.

Form kagerne på en bageplade med papir. 
~Jeg {forsøgte} at forme kagerne som fodbolde. Men man kan gøre det helt som man ønsker :)


Bag kagerne i 10-12 min.

Mens kagerne afkøler røres cremen sammen. Rør smør og flødeost sammen i ca. 2 min. og tilsæt dernæst flormelis lidt ad gangen. Tilsæt til allersidst vanilje. 

{Cremen kan holde sig ca. 3 dage på køl}

Til sidst er det blot at samle de kære kager :) Et lille råd er dog at samle dem, lige inden de skal spises. 

God fornøjelse! 

Og man må gerne lave dem, selvom Superbowl er over.. ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar