fredag den 8. juni 2012

Startskuddet!

Nu lyder startskuddet til lancering af en ny blog!

Efter i noget tid at have drømt om at have en blog hvor opskrifter og billeder bliver lagt ud til andres glæder, tager jeg i dag skridtet!

Da min samling af opskrifter og lyst til at prøve nye ting kun vokser med tiden, ser jeg denne blog som et værktøj til at kunne dokumentere hvilke projekter der er gode og dem der er knap så gode..

kort om mig selv: jeg er 22 år, elsker kage og brød (giver lidt sig selv..), nyder at bage for at glæde andre og nyde duften af hjemmebag!

Mettes bagehjørne har i dag set lyset for første gang!

Det kan ske at der måske også kommer en lille historie til hvert projekt/bagværk.. Hvem ved?

Dagens projekt: Banankagen der fik mig omvendt!

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg elsker kager, men der er dog enkelte kager jeg ikke nyder lige så højt som andre. Sådanne et eksempel var banankagen. Men efter at have arbejdet på et soldaterhjem i Skive, fik jeg fornøjelsen af at smage en banankage der fik mig på andre tanker!

Opskriften på en kage på ca. 18 skiver:

3 æg
170 g. sukker
2 tsk. vanillesukker

125 g. mel
1 tsk. bagepulver
100 g. smeltet smør
1 banan

Først sættes smøret til at smelte, imens piskes bananen med et piskerisk og hældes i en skål for sig. Æg, sukker og vanillesukker piskes rigtig godt sammen - for at skabe en så luftigt kage som muligt! Mel og bageoulver vendes forsigtigt i æggemassen, og derefter bananen og til sidst smøret. Det hele bages i en 175 grader varm ovn i ca. 55 min.

For lige at sætte prikken over i'et falder det som regel i god jord at hakke lidt mørkt chokolade ud over..


Over and out for det første indlæg:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar